Visie & Beleidsplein
Internal branding in de praktijk
het merk als kompas
Eck, M. van, Willems, N., & Leenhouts, E. (2008). Internal branding in de praktijk: het merk als kompas. Amsterdam: Pearson Education Benelux.
Merken zijn bedoeld om een product of bedrijf een herkenbare uitstraling naar de buitenwereld te geven. Maar draai het eens om. Een merk en de waarden die eraan verbonden zijn, kunnen óók worden ingezet om de interne organisatie vorm te geven. Door merkwaarden zowel naar buiten als naar binnen te richten, werkt u niet alleen aan een sterk merk, maar ook aan een sterk bedrijf. In dit boek wordt, met veel heldere voorbeelden, het belang van Internal Branding aangetoond. Daarnaast worden met het model de BrandHouse© handvatten gegeven om zelf met Internal Branding aan de slag te gaan. In het boek zijn interviews met inspirerende managers opgenomen.
Uitgever(s): Pearson Education Benelux,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Marc van EckNiels Willems
Ellen Leenhouts
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
imagomarketing
organisaties