Visie & Beleidsplein
iPlay-study
development and evaluation of a school-based physical activity-related injury prevention programme
Collard, D.C.M. (2010). iPlay-study: development and evaluation of a school-based physical activity-related injury prevention programme. Amsterdam: Vrije Universiteit Amsterdam.
Sport- en spelactiviteiten bevorderen over het algemeen de gezondheid. Deze fysieke activiteiten kunnen echter ook leiden tot blessures. Het proefschrift beschrijft de ontwikkeling en evaluatie van een lesprogramma ter voorkoming van blessures bij kinderen op de basisschool. Dit lesprogramma, genaamd iPlay - dat staat voor 'injury Prevention lessons affecting youth' - is gericht op het voorkomen van sport- en spelblessures bij kinderen uit groep zeven en acht van de basisschool. Het iPlay programma is geëvalueerd in een gerandomiseerde gecontroleerde studie.
Uitgever(s): Vrije Universiteit Amsterdam,
Download(s)
iPlay-study : development and evaluation of a school-based physical activity-related injury prevention programme : chapter 6 : neuromotor fitness in Dutch youth : differences over a 26-year period (1980-2006)
Download PDFiPlay-study : development and evaluation of a school-based physical activity-related injury prevention programme : samenvatting
Download PDFiPlay-study : development and evaluation of a school-based physical activity-related injury prevention programme : chapter 3 : design of the iPlay-study : systematic development of a physical activity-related injury prevention programme for primary s
Download PDFiPlay-study (totale dissertatie)
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Dorine CollardTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
blessurepreventieblessures
jeugd
kinderen
leerlingen
preventie
primair onderwijs
proefschriften
sportblessures