Visie & Beleidsplein

iPlay-study

development and evaluation of a school-based physical activity-related injury prevention programme

Collard, D.C.M. (2010). iPlay-study: development and evaluation of a school-based physical activity-related injury prevention programme. Amsterdam: Vrije Universiteit Amsterdam.

Sport- en spelactiviteiten bevorderen over het algemeen de gezondheid. Deze fysieke activiteiten kunnen echter ook leiden tot blessures. Het proefschrift beschrijft de ontwikkeling en evaluatie van een lesprogramma ter voorkoming van blessures bij kinderen op de basisschool. Dit lesprogramma, genaamd iPlay - dat staat voor 'injury Prevention lessons affecting youth' - is gericht op het voorkomen van sport- en spelblessures bij kinderen uit groep zeven en acht van de basisschool. Het iPlay programma is geëvalueerd in een gerandomiseerde gecontroleerde studie.

Uitgever(s): Vrije Universiteit Amsterdam,

Download(s)

iPlay-study : development and evaluation of a school-based physical activity-related injury prevention programme : chapter 6 : neuromotor fitness in Dutch youth : differences over a 26-year period (1980-2006)

Download PDF

iPlay-study : development and evaluation of a school-based physical activity-related injury prevention programme : samenvatting

Download PDF

iPlay-study : development and evaluation of a school-based physical activity-related injury prevention programme : chapter 3 : design of the iPlay-study : systematic development of a physical activity-related injury prevention programme for primary s

Download PDF

iPlay-study (totale dissertatie)

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Dorine Collard

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

blessurepreventie
blessures
jeugd
kinderen
leerlingen
preventie
primair onderwijs
proefschriften
sportblessures