Visie & Beleidsplein
Sport 2.0, een kwalitatief onderzoek
Kuipers, J. (2010). Sport 2.0, een kwalitatief onderzoek.
Sport 2.0 staat voor de verbetering van sportbeleving door het gebruik van internet en mobiele technologie. Deze term is in 2007 bedacht door Gijsbregt Brouwer van Brightguys Sport & Media consulting. Het doel van het onderzoek van deze scriptie is een kwalitatief overzicht te geven van de kansen die Sport 2.0, de verbetering van sportbeleving door het gebruik van internet en mobiele technologie, te bieden heeft voor sportorganisaties in Nederland. Door de verwachtingen en visie van managers in de sport te vergelijken met literatuur op het gebied van sport en van nieuwe media, wordt bepaald op welke wijze verbetering van sportbeleving door middel van internet en mobiele technologie van toegevoegde waarde is voor sportorganisaties.
Uitgever(s): Instituut voor Sportstudies, Brightguys Sport & Media consulting,
Download(s)
Sport 2.0, een kwalitatief onderzoek
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Janne KuipersTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
internetkwalitatief onderzoek
sport (algemeen)
sportorganisaties
technologie