Visie & Beleidsplein

Sport 2.0, een kwalitatief onderzoek

Kuipers, J. (2010). Sport 2.0, een kwalitatief onderzoek.

Sport 2.0 staat voor de verbetering van sportbeleving door het gebruik van internet en mobiele technologie. Deze term is in 2007 bedacht door Gijsbregt Brouwer van Brightguys Sport & Media consulting. Het doel van het onderzoek van deze scriptie is een kwalitatief overzicht te geven van de kansen die Sport 2.0, de verbetering van sportbeleving door het gebruik van internet en mobiele technologie, te bieden heeft voor sportorganisaties in Nederland. Door de verwachtingen en visie van managers in de sport te vergelijken met literatuur op het gebied van sport en van nieuwe media, wordt bepaald op welke wijze verbetering van sportbeleving door middel van internet en mobiele technologie van toegevoegde waarde is voor sportorganisaties.

Uitgever(s): Instituut voor Sportstudies, Brightguys Sport & Media consulting,

Download(s)

Sport 2.0, een kwalitatief onderzoek

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Janne Kuipers

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

internet
kwalitatief onderzoek
sport (algemeen)
sportorganisaties
technologie