Visie & Beleidsplein
Social marketing and public health
theory and practice
French, J., Blair-Stevens, C., McVey, D., & Merritt, R. (2010). Social marketing and public health: theory and practice. Oxford: Oxford University Press.
De auteurs houden een pleidooi voor het gebruik van social marketing ter vergroting van de effectiviteit van public-healthinterventies. Kern van deze benadering is de gedachte dat effectieve interventies ter bevordering van gezond gedrag uit moeten gaan van de wensen, gedachten, behoeften, barrières etc. die de doelgroep zelf ervaart. Een tweede belangrijk aspect is de nadruk op het belang van evaluatieonderzoek, met het oog op een verdere verbetering van de effectiviteit van interventies.
Uitgever(s): Oxford University Press,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Jeff FrenchClive Blair-Stevens
Dominic McVey
Rowena Merritt
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
doelgroepengezondheidsgedrag
marketing