Visie & Beleidsplein

Twitter effectief inzetten als marketingcommunicatiemiddel

praktijkgericht onderzoek over hoe Twitter ingezet kan worden om de marketingcommunicatie van het WK baanwielrennen te verbeteren

Besseler, W. (2011). Twitter effectief inzetten als marketingcommunicatiemiddel: praktijkgericht onderzoek over hoe Twitter ingezet kan worden om de marketingcommunicatie van het WK baanwielrennen te verbeteren. Groningen: Instituut voor Sportstudies Hanzehogeschool Groningen.

Twitter en andere social media hebben de marketingcommunicatieregels voor organisaties veranderd. Social media komt steeds vaker voor in de sport. Het wordt zowel ingezet door sporters als door organisaties van sportevenementen. Maar hoe moet social media, in dit geval Twitter, worden ingezet om doelgerichter te communiceren en de marketingboodschap daar te krijgen waar je hem hebben wilt?

Het doel van dit onderzoek is onderzoeken op welke wijze Twitter effectief kan worden ingezet voor de organisatie van het WK baanwielrennen. Daarnaast zijn aangrijpingspunten vastgelegd zodat de gerichte marketingcommunicatie voor het WK baanwielrennen is verbeterd. Door de uitgevoerde interventies via het Twitter account van het WK baanwielrennen te vergelijken met de motivatie van de volger van het Twitter account, is bepaald hoe Twitter als marketingcommunicatiemiddel effectiever kan worden ingezet bij volgende sportevenementen.

De resultaten van het onderzoek worden in deze rapportage gepresenteerd.

Uitgever(s): Instituut voor Sportstudies Hanzehogeschool Groningen,

Download(s)

Twitter effectief inzetten als marketingcommunicatiemiddel : praktijkgericht onderzoek over hoe Twitter ingezet kan worden om de marketingcommunicatie van het WK baanwielrennen te verbeteren

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Willem Besseler

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

communicatie
marketing
media
social media
topsportevenementen
wielrennen