Visie & Beleidsplein

Basisschool in beweging

Adank, A., & Borghouts, L.B. (2011). Basisschool in beweging. Tilburg: Fontys Sporthogeschool.

Kinderen bewegen te weinig. Daarom is er steeds meer interesse ontstaan in doelgerichte methoden om het beweeggedrag van kinderen te beïnvloeden. Omdat kinderen in de basisschoolleeftijd het grootste deel van de dag op school doorbrengen, is de school een geschikte context om de fysieke activiteit - het beweeggedrag van kinderen - te stimuleren. Maar hoe kan een basisschool hierop inspelen? Om op deze vraag antwoord te geven, heeft Fontys Sporthogeschool, in samenwerking met GGD Hart voor Brabant en gemeente Tilburg de methode 'Basisschool in Beweging' ontwikkeld. Dit initiatief werd via RAAK-subsidie door de Stichting Innovatie Alliantie ondersteund. De methode wordt in deze publicatie gepresenteerd en is ontstaan op basis van (wetenschappelijk) literatuuronderzoek en op basis van kennis en ervaring van experts. Er is in de methode zoveel mogelijk rekening gehouden met de wensen en mogelijkheden van basisscholen.

Uitgever(s): Fontys Sporthogeschool,

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Anoek Adank
Lars Borghouts

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

bewegingsonderwijs
primair onderwijs