Visie & Beleidsplein

Sociale innovatie

visies, voorbeelden en feiten

Dalm, R. van (2007). Sociale innovatie: visies, voorbeelden en feiten. Arnhem: Eiffel.

Een kenniseconomie draait om kennis en kennis zit, allereerst, in mensen. Wie in een economie die steeds meer draait om de innovatieve kracht van kennis en creativiteit, het beste uit zijn organisatie wil halen, moet de mensen centraal stellen. En dat betekent: anders leidinggeven, anders organiseren, anders werken en samenwerken. Met een ander woord: sociale innovatie. Onderzoek van de Rotterdam School of Management van de Erasmus Universiteit onder 9.000 bedrijven in Nederland toont aan dat het innovatiesucces van bedrijven slechts voor 25 procent verklaard wordt door technologische innovaties en maar liefst voor 75 procent te danken is aan sociale innovatie. En juist op dat vlak is een wereld te winnen in Nederland, want met onze passie voor innovatie en bereidheid om nieuwe management- en organisatieinzichten toe te passen is het niet zo best gesteld. Dit boek is de weerslag van een jaar publicaties van het online kennisplatform www.socialeinnovatie.nu.

Uitgever(s): Eiffel,

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Roy van Dalm

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

innovatie
kennismanagement