Visie & Beleidsplein
Etnomarketing
nieuwe Nederlanders
feiten, cijfers en trends
Mulder, S., & Kleef, P. van (1998). Etnomarketing: nieuwe Nederlanders, feiten, cijfers en trends. Amsterdam: Kluwer BedrijfsInformatie.
Veel profit- en not-for-profitorganisaties realiseren zich steeds meer dat het allochtone bevolkingsdeel in Nederland een consumentengroep is die veel kansen biedt. De Nieuwe Nederlanders - met name Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen - nemen sterk in aantal toe en hebben steeds meer te besteden. Ze vormen niet alleen een interessante, maar ook een complexe doelgroep. Zij stellen eigen eisen aan producten en moeten veelal net even anders benaderd worden. Sibolt Mulder en Pia van Kleef geven in hun boek een analyse van alle facetten die bij de benadering van Nieuwe Nederlanders van belang zijn. Demografische karakteristieken van de doelgroep, de positie van Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen op de Nederlandse arbeidsmarkt, hun mediagedrag, tijdsbesteding en bestedingsgedrag komen aan de orde. Het boek wordt afgerond met aanbevelingen voor het opstellen van een marketingstrategie.
Uitgever(s): Kluwer BedrijfsInformatie, Motivaction Amsterdam BV,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Sibolt MulderPia van Kleef
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
marketingnieuwe Nederlanders