Visie & Beleidsplein
Bewegen = beter leren
de effecten van beweging op leerprestaties van kinderen
Vervoorn, C., Singh, A.S., & Visscher, C. (2011). Bewegen = beter leren: de effecten van beweging op leerprestaties van kinderen. Amsterdam: Hogeschool van Amsterdam.
Wetenschappers en praktijkdeskundigen hebben onderzoek gedaan naar de lang- en kortdurende effecten van bewegen op de leerprestaties van kinderen. In dit pamflet worden de conclusies van dit onderzoek beschreven:
- Matig intensief bewegen verbetert de leerprestatie van kinderen.
- Kinderen die regelmatig bewegen winnen aan zelfvertrouwen en zijn fitter.
- Sport en spel zijn goed voor het ontwikkelen van sociale vaardigheden.
- Schoolresultaten verbeteren bij goede afwisseling van beweeg- en leertijd.
Daarnaast doen de samenstellers aanbevelingen voor beleidsmakers.
Uitgever(s): Hogeschool van Amsterdam, VUmc, Rijksuniversiteit Groningen,
Download(s)
Bewegen = beter leren : de effecten van beweging op leerprestaties van kinderen
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Cees VervoornAmika Singh
Chris Visscher
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
cognitieve ontwikkelingevaluatie
jeugd
leerprestatie
lichaamsbeweging