Visie & Beleidsplein
Kwaliteitsmanagement
plannen, besturen, verbeteren
tweede, herziene druk
Juran, J.M. (1999). Kwaliteitsmanagement: plannen, besturen, verbeteren, tweede, herziene druk. Deventer: Kluwer.
In dit boek biedt dr. J.M. Juran, deskundige op het gebied van kwaliteitsbeheersing, managers de specifieke methoden die zij nodig hebben om hun bedrijf met succes te leiden op de weg naar superieure kwaliteit. Op basis van de ervaringen van duizenden managers over de hele wereld, en aangevuld met voorbeelden van kwaliteitsverbetering in de praktijk, geeft dit boek stap voor stap aan hoe de beoogde kwaliteitsdoeleinden in de bedrijfsplanning kunnen worden opgenomen en hoe de bekende zakelijke concepten van plannen, besturen en verbeteren kunnen worden toegepast om tot kwalitatief hoogwaardig leiderschap te komen. Voor elk van de genoemde concepten verschaft de auteur een beknopte en in de praktijk bewezen serie handelingen. Hij geeft criteria voor verbeteringen die per project kunnen worden uitgevoerd en voor de organisatie daarvan. Verder beschrijft hij een realistisch tijdschema voor de uitvoering en geeft hij aanwijzingen voor het formeren van een permanent systeem voor kwaliteitscontrole.
Uitgever(s): Kluwer,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
J.M. JuranTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
kwaliteitkwaliteitsinstrumenten
management