Visie & Beleidsplein

De 49 basisregels voor het delen, benutten en belonen van kennis

Betrams, J. (2003). De 49 basisregels voor het delen, benutten en belonen van kennis. Schiedam: Scriptum.

Organisaties weten dat succesvol kennismanagement leidt tot een hogere kwaliteit van producten en diensten. Medewerkers weten dat goede beschikbaarheid van waardevolle kennis hun prestaties verbetert. In de praktijk blijkt echter steeds weer dat er nog te veel wordt gesproken over de noodzaak tot kennismanagement en te weinig actie wordt ondernomen. In dit boek wordt niet opnieuw stilgestaan bij het belang van waardevolle kennis. De auteur beschrijft in een inleidend hoofdstuk een nieuw en concreet model voor kennismanagement dat direct te gebruiken is in elke organisatie. Het belangrijkste deel van het boek zijn de 49 basisregels die het succes van kennismanagement bepalen. Elke basisregel is voorzien van praktijkgerichte tips die stuk voor stuk direct toepasbaar zijn. De 49 basisregels zijn onmisbaar voor organisaties en medewerkers die hun kennis en ervaring daadwerkelijk optimaal willen benutten. In deze publicatie heeft Jeroen Bertrams zijn ervaring als adviseur van organisaties bij het realiseren van kennismanagement vastgelegd. Het boek richt zich zowel op bedrijven die weinig ervaring hebben met kennismanagement, als op organisaties die reeds bestaande initiatieven op het gebied van kennis- en competentiemanagement extra stimulans willen geven.

Uitgever(s): Scriptum,

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Jeroen Betrams

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

kennismanagement
kennisoverdracht