VSG Congres 2023 ‘Scholder an Scholder’

Terugblik: bekijk nu de presentaties en foto's

Op 20 en 21 september 2023 was de Achterhoek het hart van het VSG Congres dat samen met Achterhoek in Beweging werd georganiseerd. Achterhoek in Beweging is een initiatief van de 8 Achterhoekse gemeenten Aalten, Berkelland, Bronckhorst, Doetinchem, Montferland, Oost Gelre, Oude IJsselstreek en Winterswijk.

We kijken terug op een drukbezocht en inspirerend congres in deze prachtige regio waar u kon ervaren hoe deze Achterhoekse gemeenten samen in beweging zijn. U zag enkele sportieve pareltjes van de Achterhoek en we bespraken in een gevarieerd congresprogramma de maatschappelijke opgaven van dit moment. Dit deden we samen met dagvoorzitter Marijn de Vries en toonaangevende sprekers en bijzondere gasten waaronder natuurlijk de bekendste Achterhoeker Guus Hiddink.

Hopelijk heeft u net als wij genoten van de passie voor sport, regionale tradities en gastvrijheid en de Achterhoekse manier van samenwerken: ‘Scholder an scholder’, regionaal samenwerken én lokaal uitvoeren. In de woorden van columnist Frans Miggelbrink: het was alderbastend goed.

Wilt u nog even terugblikken op het congres? De presentaties en foto’s zijn hieronder in te zien.

Presentaties

Fotografie: Ilse Bekker