Week voor de gezonde jeugd

Van 5 tot en met 10 maart komen gemeenten in het hele land in actie.

Alle kinderen verdienen het om gelukkig en gezond te leven. Een beweegvriendelijke buurt, een gezonde schoolomgeving en ouders die kennis hebben van de schijf van vijf, zouden dan ook de normaalste zaak van de wereld moeten zijn. Daarom organiseert Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG) van 5 tot en met 10 maart de Week voor de gezonde jeugd; een week waarin we ons samen landelijk en vooral lokaal hard maken voor een gezonde generatie.

In het hele land komen gemeenten in actie. Van Friesland, Zeeland tot Limburg worden deze week activiteiten georganiseerd om aandacht te vragen voor het belang van een gezonde leefstijl voor kinderen. Wethouders lopen samen met de klas The Daily Mile, ouders en kinderen schuiven aan bij een gezond ontbijt, leerkrachten maken werk van een Waterweek, zodat leerlingen water drinken in plaats van zoete drankjes, buurtsportcoaches brengen kinderen in beweging met sport en spel in de wijk.

Lees meer over de Week voor de gezonde jeugd.

Laat het zien!

Vinden er in jouw gemeente, bedrijf, school of sportclub initiatieven plaats met het oog op een gezonde jeugd? Laat het zien tijdens de Week voor de gezonde jeugd van 5 maart tot en met 10 maart met behulp van de de toolkit. Benieuwd naar overige mogelijkheden? Neem dan contact op met JOGG.

Geplaatst op: 2 maart 2018