Wordt uw gemeente Sportgemeente van het Jaar?

Vereniging Sport en Gemeenten, sportkoepel NOC*NSF en VNG organiseren dit jaar de twaalfde editie van de titelstrijd ‘Sportgemeente van het Jaar’. Alle Nederlandse gemeenten worden uitgedaagd om mee te dingen naar de titel ‘Sportgemeente van het jaar 2017’ en de prijs voor het ‘Beste Initiatief 2016/2017’.

De gemeente Hellendoorn is titelhouder. In voorgaande edities hebben Hoogeveen, Tilburg, Eindhoven, Weert, Arnhem, ’s-Hertogenbosch, De Bilt, Enschede en Rotterdam de felbegeerde prijs weten te veroveren. De gemeente Noordwijk won vorig jaar de prijs voor het Beste initiatief op sport- en beweeggebied met ‘De maatschappelijke functie van sport’.

Jury

De verkiezing heeft tot doel een duurzaam sport- en beweegbeleid bij gemeenten te stimuleren en succesverhalen te delen. De juryvoorzitter is Lucas Bolsius, voorzitter van Vereniging Sport en Gemeenten en hij wordt bijgestaan door gerenommeerde bestuurders van toonaangevende organisaties die actief zijn in de sportsector. Iedere gemeente in Nederland kan deelnemen aan de verkiezing Sportgemeente van het Jaar.

Bekroning van uw beleid

De verkiezing Sportgemeente van het jaar is een prachtig podium waarop veel aandacht wordt gegeven aan lokale inspanningen en initiatieven op het terrein van sport en bewegen. De titel, maar ook de nominaties, generen veel positieve publiciteit. Niet alleen lokaal, maar zeker ook provinciaal, landelijk en in sommige gevallen zelfs internationaal. Een prachtig instrument om uw gemeente in de schijnwerpers te plaatsen!

Deelnemen?

Kijk op sportgemeentevanhetjaar.nl voor alle informatie en om deel te nemen aan de verkiezing. Misschien wordt uw gemeente wel Sportgemeente van het Jaar 2017!

Geplaatst op: 13 juni 2017