ZonMw Kennisbundel: Gezond leven in gemeente en regio

Benieuwd naar praktische instrumenten en lessen uit onderzoek naar gezondheidsaanpakken? Bekijk dan deze nieuwe kennisbundel van ZonMw. Waardevol voor iedereen die zich bezighoudt met preventie en het bevorderen van de gezondheid in een gemeente of regio.

In de bundel vindt u geleerde lessen, stappenplannen en goede voorbeelden. Gebruik de inzichten om samen met partners en bewoners aan de slag te gaan met de gezonde wijk. En te komen tot een goede planmatige, integrale en domeinoverstijgende (gebieds)aanpak van gezondheidsverschillen of gezonde leefomgeving. De breed toepasbare kennis is opgedaan door gemeenten, GGD’en, samen met burgers en kennisinstellingen. Ruim 4 jaar deden 35 projecten onderzoek met subsidie uit het ZonMw-Preventieprogramma. Een selectie van de meest bruikbare kennis vindt u in deze kennisbundel.

Inspiratie voor gemeenten en GGD’en

Gebruik de inzichten om samen met partners en bewoners aan de slag te gaan met de gezonde wijk of een (al dan niet) gebiedsgerichte aanpak voor gezondheid. Kom samen tot een goede planmatige, integrale en domein overstijgende aanpak.

De kennisbundel helpt u om:

• een brede, integrale blik op publieke gezondheid en gezonde wijkaanpak vast te houden;
  • kennis uit onderzoek mee te nemen in SPUK/GALA plannen ;
  • aan de slag te gaan met de implementatie van GALA thema’s en ketenaanpakken.

Bekijk de Kennisbundel: Gezond leven in gemeente en regio

, , ,