Twee derde gemeenten heeft beleidsdoelstellingen gehandicaptensport

Opsteker voor uitvoeren landelijk beleid

foto-bij-onderzoek-beleidsdoelstellingen-gehandicaptensportBeleidsdoelstellingen op het gebied van gehandicaptensport zijn bij twee derde van de ondervraagde gemeenten en bij zeven provincies in een beleidsnota vastgelegd.

Dit blijkt uit onderzoek dat het Mulier Instituut, in opdracht van het programma Grenzeloos actief, bij alle 393 Nederlandse gemeenten en provincies (in 2015) heeft uitgezet. 166 gemeenten hebben aan het onderzoek deelgenomen. Daarmee is voor ongeveer de helft van de Nederlandse gemeenten inzichtelijk gemaakt in welke mate gemeenten op het gebied van gehandicaptensport beleid voeren.

De gemeenten die aan dit onderzoek deelnamen, voeren bijna allemaal activiteiten op het gebied van gehandicaptensport uit. Voorbeelden zijn het vergroten van geschikt sportaanbod en aandacht voor sport in speciaal onderwijs. Ongeveer twee derde van de ondervraagde gemeenten zet een buurtsportcoach in voor gehandicaptensport. De gemeenten beoordelen dit zelf als een van de meest succesvolle activiteiten op het gebied van gehandicaptensport.

Lees hier de volledige rapportage.

Klik hier voor een artikel over het onderzoek op allesoversport.nl

Lees hier meer over het programma Grenzeloos actief

Neem voor meer informatie contact op met Caroline van Lindert, onderzoeker Mulier Instituut.

Bron: Mulier Instituut

Geplaatst op: 3 juli 2016