Reactie op wetwijzigingsvoorstel Wet Markt en Overheid

VSG wil in reactie op het wetwijzigingsvoorstel Wet Markt en Overheid aantonen dat de verhouding tussen Markt en Overheid prima zonder wetgeving gereguleerd kan worden. Bovendien is volgens VSG de uitzondering van een Algemeen Belang verklaring in de huidige wet voor sport een cruciaal element waardoor gemeenten hun inzet op sport onder de kostprijs kunnen blijven aanbieden.

Dat stelt VSG in aanvulling op de reactie van VNG op het wetwijzigingsvoorstel Wet Markt en Overheid.

Wij betreuren het dat sport regelmatig wordt genoemd in de context van de Wet Markt en Overheid. Want juist de wijze waarop zowel de markt als overheid in de sportsector naast elkaar economische activiteiten ondernemen is een mooi voorbeeld van zelfregulering die in de loop der jaren op natuurlijke wijze is ontstaan. Daar is geen wetgeving voor nodig.

Het activerende karakter van het sportstimuleringsbeleid van veel gemeenten zorgt er zelfs voor dat er juist een markt voor sport ontstaat waar vele ondernemers dankbaar van profiteren. De interventie van de overheid op de markt werkt daarmee niet verstorend maar juist stimulerend.

Lees de volledige reactie van VSG op wetwijzigingsvoorstel Wet Markt en Overheid

Blijf op de hoogte via het dossier Wet Markt en Overheid.

Geplaatst op: 9 november 2017