Burgemeester Lucas Bolsius draagt estafettestokje over aan burgemeester Michel Bezuijen tijdens VSG jubileumcongres in ‘s-Hertogenbosch

Na 13 jaar inzet voor Vereniging Sport en Gemeenten (VSG) heeft burgemeester Lucas Bolsius van Amersfoort letterlijk het estafettestokje doorgegeven aan burgemeester Michel Bezuijen van Zoetermeer.

Tijdens het 75-jarige jubileumcongres van VSG, gehouden op 25 en 26 september in theater De Nieuwe Parade in ‘s-Hertogenbosch, overhandigde Bolsius een door atlete Femke Bol, inwoonster van Amersfoort, gesigneerd estafettestokje aan zijn opvolger. Deze symbolische overdracht vond plaats op het podium en markeerde het einde van Bolsius’ betrokkenheid en het begin van Bezuijen’s nieuwe rol binnen de vereniging. De benoeming van Bezuijen werd tijdens een buitengewone ledenvergadering bekrachtigd.

Michel Bezuijen heeft als voormalig wethouder van Haarlemmermeer en burgemeester van Rijswijk een sterke band opgebouwd met VSG. Hij was nauw betrokken bij verschillende landelijke sportbonden en zet zijn uitgebreide bestuurlijke ervaring in voor het sport- en beweegbeleid op lokaal en regionaal niveau. Zijn focus op veiligheid, crisisbesluitvorming en sportbeleid maakt hem de ideale opvolger om de rol van Bolsius voort te zetten.

VSG, als zusterorganisatie van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG), is dé belangenbehartiger voor gemeentelijk sport- en beweegbeleid in Nederland. De vereniging ondersteunt gemeenten bij de ontwikkeling en uitvoering van beleidsplannen op het gebied van sport en beweging, en draagt bij aan een gezonde en sociale samenleving. Met de visie ‘Sport in All Policies’ benadrukt VSG de integratie van sport en bewegen in alle beleidsdomeinen.

Het bestuur van VSG dankt Lucas Bolsius voor zijn jarenlange betrokkenheid en verwelkomt Michel Bezuijen als nieuwe voorzitter met het volste vertrouwen in zijn leiding tijdens de volgende fase van de vereniging.

, , ,

Geplaatst op: 26 september 2024