Visie & Beleidsplein

Studiedag basisonderwijs Tilburg 24 november 2010

presentaties

(2010). Studiedag basisonderwijs Tilburg 24 november 2010: presentaties. Tilburg:

Op woensdag 24 november vond de studiedag voor het basisonderwijs plaats op de Fontys Sporthogeschool in Tilburg. De studiedag heeft als thema: 'Eerst zien, dan geloven'. Het aanbod aan workshops is zeer gevarieerd, maar 'leerprocessen van kinderen in bewegingssituaties' komen weliswaar in verschillende uitingsvormen telkens naar voren.

De volgende workshops zijn gegeven:

  • Motorisch leren door Frans Bosch (Fontys Sporthogeschool Tilburg) en Chris Hazelebach (Calo Zwolle).
  • De Basisschool in beweging: eerst zien, dan geloven! door Liesbeth Jans en Anoek Adank.
  • Wat vertellen leerlingen over gymlessen? door Jeroen Koekkoek.
  • Van vakleerkracht naar verbindingsofficier door Fred Geerdink en Leon Luijsterburg.
  • Sportieve recreatie, een handreiking voor sportief beleid door Albert Buisman en Nanda van der Wiel.
  • Drie plus 2 een fit idee. Good practice door Nathalie Koopman.
  • Omgaan met multi-etniciteit door Malek Marzguioui.
  • Veiligheid en aansprakelijkheid in bewegingsonderwijs door Sandra Roelofsen en Henny Koelewijn.
  • Uitwisseling invullingen sportdagen door Dennis Witsiers.
  • Motoriek en leerrijpheid bij kleuters door Elise van Weene.
  • Leraar met hart en ziel door Bruno Oldenboom en Ivo Dokman.
  • Sportaanbod voor het onderwijs: een samenwerking tussen sport en onderwijs door Jorg Radstake.
  • Dansen is ook spelen! door Florieke Mulders.
  • Met z'n allen aan (de) slag? Eerst zien, dan geloven! door Bart Neutkens en Gwen Weeldenburg.
  • Leren spelende kinderen beter bewegen? Eerst zien, dan geloven! door Harm van de Berg en Henriette Mertens.
  • Weerbaarheid op de basisschool, eerst zien, dan geloven door Susanne Verhoeven.
  • 'Kicken in Atletiek' Eerst zien dan geloven! door Diny Bom.
  • MRT, Passend onderwijs. Omgaan met verschillen binnen de gymzaal door Corina van Dodewaard.
  • Je gelooft je ogen niet! Werkwijze en effecten van MRT door Wim van Gelder.
  • Buitengym, het hele schooljaar door. Eerst zien dan geloven! door Rolf Touwen.
  • Circus in de gymles? Eerst zien, dan geloven! door studenten FSH, Bas Oerlemans en Gijs Mallens.
  • Rijden en glijden door Peter van Brunschot.
  • Tafeltennis (juist) in het basisonderwijs? Eerst zien, dan geloven! door Enrico Zondag, Daan Geelen en Ronald Keurentjes.
  • Beïnvloeding van gedragsproblematiek: een klasse(n)spel! door Roel van Beusekom en Ivo Dokman.
  • Slackline, eerst doen, dan geloven! door Nick ten Hoopen.
  • Beoordelen of volgen; eerst zien dan geloven door Gertjan van Dokkum.
  • Leerlingvolgsysteem bewegen en spelen door Hans Stroes.

Uitgever(s):

Download(s)

Het draaien van een chinees bordje en stokje

Download PDF

Introductie motorisch leren

Download PDF

De basisschool in beweging : eerst zien, dan geloven!

Download PDF

Multi-etniciteit in het onderwijs

Download PDF

Sportaanbod voor het onderwijs

Download PDF

Weerbaarheid op de basisschool

Download PDF

MRT en passend onderwijs : is er een match?

Download PDF

Buitengym : het hele schooljaar door

Download PDF

Circus in de gymles

Download PDF

Beïnvloeding van gedragsproblematiek : een klasse(n)spel!

Download PDF

Slacklinen

Download PDF

Leerlingvolgsysteem bewegen en spelen

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.


Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

bewegingsonderwijs
primair onderwijs
studiedagen
workshops