Visie & Beleidsplein
Waarom is sportsponsoring in de tenniswereld een belangrijk instrument in de relatiemarketing van ABN Amro?
onderzoeksverslag
Bos, F. (2014). Waarom is sportsponsoring in de tenniswereld een belangrijk instrument in de relatiemarketing van ABN Amro?: onderzoeksverslag. Utrecht: Hogeschool Utrecht.
De hoofdvraag van dit onderzoek luidt als volgt: Waarom is sportsponsoring in de tenniswereld een belangrijk instrument in de relatiemarketing van ABN Amro? Het ABN Amro World Tennis Tournament is een belangrijk instrument in de relatiemarketing van ABN Amro. Relatiemarketing in de sport versterkt de band tussen een merk, de sport en de relatiegroepen. ABN Amro is hierbij steeds op zoek naar meer exclusiviteit en unieke emoties voor hun relatiegroepen/stakeholders. Dit hoort geheel bij de strategie van ABN Amro om een duurzame relatie met hun stakeholders op te bouwen en te onderhouden. Elke editie van het ABN Amro WTT wordt steeds beter en beter. Verschillende factoren dragen bij aan het positieve merkbeeld van relatiegroepen over ABN Amro zoals; de toptennissers die ze dit jaar hebben weten te strikken, Richard Krajicek als toernooidirecteur, de social media rond het toernooi is erg goed en dit straat door naar ABN Amro zelf en tijdens het toernooi zijn allemaal hospitality-acties om relatiegroepen/stakeholders exclusiviteit en unieke emoties te geven. ABN Amro geeft zelfs andere bedrijven de kans om via het ABN Amro WTT aan hun eigen relatiemarketing te kunnen werken met relatiegroepen/stakeholders. Achteraf geeft 70% aan volgend jaar weer terug te komen. Door het ABN Amro World Tennis Tournament kan ABN Amro de duurzame relatie met hun stakeholders opbouwen en onderhouden. Tennis van wereldniveau wordt gecombineerd met een goede ontvangst voor een compleet dagje uit. Een positieve beleving die lang in het geheugen van de stakeholders blijft zitten.
Uitgever(s): Hogeschool Utrecht,
Download(s)
Waarom is sportsponsoring in de tenniswereld een belangrijk instrument in de relatiemarketing van ABN Amro? : onderzoeksverslag
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
France BosTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
sponsoringtennis