Visie & Beleidsplein
De macht van kennis
een kwalitatief onderzoek naar de betekenisgeving van trainer-coaches aan kennis en kennisuitwisseling binnen de schaatssport
Koning, C. (2015). De macht van kennis: een kwalitatief onderzoek naar de betekenisgeving van trainer-coaches aan kennis en kennisuitwisseling binnen de schaatssport. Utrecht: Universiteit Utrecht.
De onderzoeksvraag die in deze scriptie centraal staat, luidt als volgt: welke betekenissen geven trainer-coaches van Regionale Talenten Centra (RTC’s) aan kennis en kennisuitwisseling met betrekking tot talentontwikkeling in de schaatssport volgens de theorie van Bourdieu? In de scriptie wordt, om de centrale vraag te kunnen beantwoorden, antwoord gegeven op een viertal deelvragen:
- Wat is er bekend over kennis en kennisuitwisseling binnen (sport)organisaties?;
- Hoe zetten trainer-coaches kennis en kennisdeling in bij talentontwikkeling?;
- Wat is de invloed van de transitie naar RTC’s op kennisuitwisseling tussen trainer-coaches binnen de schaatssport?;
- Hoe spelen cultuur en macht een rol bij kennisuitwisseling tussen trainer-coaches binnen de schaatssport?
Uitgever(s): Universiteit Utrecht,
Download(s)
De macht van kennis : een kwalitatief onderzoek naar de betekenisgeving van trainer-coaches aan kennis en kennisuitwisseling binnen de schaatssport
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Corine KoningTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
coachingdeskundigheidsbevordering
kennisoverdracht
schaatsen
scripties
talentontwikkeling
trainers