Visie & Beleidsplein
Ik sport want ik Facebook
de rol van zelfeffectiviteit en Facebook op sportintentie
Hoorn, R. van der (2014). Ik sport want ik Facebook: de rol van zelfeffectiviteit en Facebook op sportintentie. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam.
In deze thesis is onderzocht in hoeverre de blootstelling aan verschillende typen informatie (tekst, foto, video) over sport op Facebook invloed heeft op de intentie om te gaan sporten en welke rol de mate van zelfeffectiviteit hierin speelt. Er is een online experiment uitgevoerd met jongvolwassenen (N = 199) tussen 18 en 25 jaar. Aan de hand van een t-toets op twee gemiddelden en een meerwegs-variantieanalyse blijkt dat het type informatie over sport op Facebook geen invloed heeft op de intentie om te gaan sporten. Daarnaast heeft ook de mate van zelfeffectiviteit geen invloed op deze relatie.
Uitgever(s): Universiteit van Amsterdam,
Download(s)
Ik sport want ik Facebook : de rol van zelfeffectiviteit en Facebook op sportintentie
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Roy van der HoornTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
communicatiemotivatie
scripties
social media
sportbeoefening