Visie & Beleidsplein
De kracht van platformstrategie
het is buigen of barsten
Molenaar, C. (2017). De kracht van platformstrategie: het is buigen of barsten. Amsterdam: Boom uitgevers.
Dit boek gaat over nieuwe manieren om klanten en aanbieders bij elkaar te brengen of om diensten aan te bieden zoals gemeenten of zorginstellingen. Als mensen hun spullen niet meer in winkels kopen en hun hotelkamers niet meer bij de traditionele hotels boeken, hoe zorg je er als aanbieder dan voor dat jouw producten en diensten gevonden/gekocht worden? Nieuwe toetreders zoals Alibaba, Uber, Etsy en AirBnB baseren hun businessmodel op nieuwe tweeweg platformstrategieën, die leveranciers met hun klanten verbinden. Hun businessmodel is niet gebaseerd op transactiewinsten, maar op die van aantrekkelijkheid, service en relevantie voor de markt. Netwerkkansen worden zo ten volle benut. Dit boek geeft inzicht in de platformstrategie van deze nieuwe toetreders. Een kans voor bestaande bedrijven, winkels, gemeenten, zorginstellingen etc. om opnieuw hun strategie te bepalen.
Uitgever(s): Boom uitgevers,
Auteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Cor MolenaarTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
communicatieledenbinding
marketing