Visie & Beleidsplein
Persoonlijke ontwikkeling en reflectie als proces voor leren doceren
“education is not the learning of facts, but training of the mind to think”
Olthof, M. (2017, juli). Persoonlijke ontwikkeling en reflectie als proces voor leren doceren: “education is not the learning of facts, but training of the mind to think”. Lichamelijke opvoeding 105 (pp. 24-27)
Tijden veranderen en daarmee onze rol als docent ook. We gaan toe naar een onderwijsstructuur waarin niet de docent, maar de studenten leidend zouden moeten zijn. Een rol waarin voor de docent het coachen belangrijker wordt dan eenzijdig doceren.
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Persoonlijke ontwikkeling en reflectie als proces voor leren doceren: “education is not the learning of facts, but training of the mind to think”
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Manon OlthofTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.
ontwikkelingturnen
vaardigheden