Visie & Beleidsplein
De rol van reflectie en repeated teaching bij leraren in opleiding
Dehandschutter, T., & Iserbyt, P. (2022, november). De rol van reflectie en repeated teaching bij leraren in opleiding. LO Magazine 110 (pp. 14 - 16)
Elke lerarenopleiding streeft ernaar om toekomstige leraren voor te bereiden op de complexiteit van de klascontext. Leraren moeten immers constant beslissingen nemen op basis van wat ze observeren bij leerlingen om het leerproces te bevorderen (Siedentop, 1991). Leraren in opleiding hebben hierin aanvankelijk sterke ondersteuning nodig. In dit artikel bespreken we een aanpak op basis van gerichte reflectie en repeated teaching om toekomstige leraren te laten leren van hun eigen lespraktijk.
praktijkgerichte lerarenopleiding, adaptieve competentie
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Dehandschutter - De rol van reflectie en repeated teaching bij leraren in opleiding - KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Toon DehandschutterPeter Iserbyt
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.