Visie & Beleidsplein

Welke leerhulp werkt bij wie? (3)

invloed van leerlingkenmerken opexpliciete en impliciete leeropbrengsten

Kok, M, Nuij, J, Kal, E., & Kamp, J. van der (2023, januari). Welke leerhulp werkt bij wie? (3): invloed van leerlingkenmerken opexpliciete en impliciete leeropbrengsten. LO Magazine 111 (pp. 33 - 35)

In deel 2 (LO3, 2020) concludeerden we dat het raadzaam kan zijn om de keuze voor expliciete of impliciete leerhulp af te stemmen op de verbale werkgeheugen capaciteit van leerlingen in het speciaal (basis)onderwijs. Geldt dit ook voor een andere doelgroep en bij het aanleren van een andere vaardigheid? En hangt dit nog af van de neiging die leerlingen hebben om hun bewegen bewust te sturen? Dat onderzochten we in dit derde deel.

motorisch leren, impliciet leren, expliciet leren, differentiëren

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Kok - Welke leerhulp werkt bij wie? (3) - KVLO

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Marjan Kok
Jennifer Nuij
Elmar Kal
John van der Kamp

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.