Visie & Beleidsplein
De dynamische schooldag onderdeel van passend onderwijs
Jacobs, T. (2021, februari). De dynamische schooldag onderdeel van passend onderwijs. Lichamelijke Opvoeding 109 (pp. 22 - 24)
Op de Daltonschool De Vijver in Den Haag, wordt ‘Bewegend Leren’ als onderdeel van passend onderwijs ingezet als deel van een “dynamische schooldag”. Je hoort steeds meer geluiden om je heen van scholen die een dynamische schooldag nastreven en als speerpunt ‘Bewegend Leren’ op de agenda hebben staan. Voldoende beweging is van belang voor een goede gezondheid. Daarnaast houden kinderen ervan om te bewegen, dus zou je zeggen dat bewegend leren het plezier in leren vergroot. Er zijn meerdere mogelijkheden van bewegen in combinatie tot het leren. Dit kan bijvoorbeeld klassikaal of individueel. In dit artikel wordt als eerste de relatie tussen leren en bewegen besproken. Vervolgens worden de verschillende mogelijkheden van bewegen in combinatie tot leren besproken. Als laatste wordt dieper ingegaan op bewegend leren voor leerlingen die wat extra steun kunnen gebruiken.
bewegend leren, bewegen om te leren, passend onderwijs
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Jacobs - De dynamische schooldag onderdeel van passend onderwijs - KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Tania JacobsTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.