Visie & Beleidsplein
Bewegingsonderwijs: een doelbewuste praktijk (3)
meervoudig bekwaamheid
Palen, H. van der (2020, november). Bewegingsonderwijs: een doelbewuste praktijk (3): meervoudig bekwaamheid. Lichamelijke Opvoeding 108 (pp. 44 - 48)
Dit is het derde en afrondende artikel in een reeks van drie over doelstellingen in bewegingsonderwijs en effecten ervan op de onderwijspraktijk. De artikelenreeks beschrijft een vakopvatting waarin beter leren bewegen de kern vormt. Het eerste artikel (Van der Palen, 2020a) ging over beter leren bewegen vanuit een pedagogisch perspectief. De tweede bijdrage (Van der Palen, 2020b) focuste op het leren deelnemen aan de beweeg- en sportcultuur. Het laatste artikel richt zich op de meervoudige bekwaamheid die leerlingen zouden moeten verwerven. Gerelateerd aan deze artikelenreeks is een tweetal artikelen over gezondheid in een doelbewuste bewegingsonderwijspraktijk gepubliceerd (Van der Palen, 2020c; Van der Palen, 2020d).
doelen, deelnamebekwaamheid, bewegingsonderwijs
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Palen - Bewegingsonderwijseen doelbewuste praktijk (3) - KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Henk van der PalenTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.