Visie & Beleidsplein

Bewegend leren: zorg of zegen?

Ark, M van, & Verveld, H. (2023, september). Bewegend leren: zorg of zegen?. LO Magazine 111 (pp. 04 -09)

Of bewegend leren een zorg of een zegen is zorgde voor een interessante discussie tussen twee redactieleden van dit vakblad. De één ziet het als een zorg (Herman Verveld,  opleidingsdocent Calo) en de ander (Monique van Ark, opleidingsdocent Pabo) als een zegen. Gelukkig zijn ze het beiden wel over één ding eens, bewegend leren moet geen plek krijgen in de lessen bewegingsonderwijs. Hieronder staat de discussie uitgeschreven. Waar H. staat is Herman aan het woord en waar M. staat Monique. Ze spreken beiden in de wij vorm, Herman vanuit de Calo-visie en Monique vanuit de steeds groter wordende groep vakleerkrachten die de dynamische schooldag en het bewegend leren omarmen.

bewegend leren, dynamische schooldag

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Ark - Bewegend leren: zorg of zegen? -KVLO

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Monique van Ark
Herman Verveld

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.