Visie & Beleidsplein
Bewegend leren: stand van zaken vanuit de wetenschap
Koedijker, J., & Krajenbrink, H. (2023, september). Bewegend leren: stand van zaken vanuit de wetenschap. LO Magazine 111 (pp. 10 - 12)
Kinderen brengen een groot deel van hun dag op school door, waardoor basisscholen een belangrijke rol spelen om kinderen meer te laten bewegen (WHO, 2018). Veel scholen zetten momenteel in op bewegend leren om kinderen gedurende een schooldag fysiek actiever te laten zijn. Maar wat is bewegend leren precies? En wat is er vanuit de wetenschap bekend over de effecten van bewegend leren? In dit artikel wordt een overzicht gegeven van onderzoek naar de effecten van bewegend leren op leerprestaties en het functioneren van kinderen in de klas.
bewegend leren, dynamische schooldag, energizers, beweegtussendoortjes
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Koedijker - Bewegend leren: stand van zaken vanuit de wetenschap - KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Johan KoedijkerHilde Krajenbrink
Tags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.