Visie & Beleidsplein

Bewegend leren: stand van zaken vanuit de wetenschap

Koedijker, J., & Krajenbrink, H. (2023, september). Bewegend leren: stand van zaken vanuit de wetenschap. LO Magazine 111 (pp. 10 - 12)

Kinderen brengen een groot deel van hun dag op school door, waardoor basisscholen een belangrijke rol spelen om kinderen meer te laten bewegen (WHO, 2018). Veel scholen zetten momenteel in op bewegend leren om kinderen gedurende een schooldag fysiek actiever te laten zijn. Maar wat is bewegend leren precies? En wat is er vanuit de wetenschap bekend over de effecten van bewegend leren? In dit artikel wordt een overzicht gegeven van onderzoek naar de effecten van bewegend leren op leerprestaties en het functioneren van kinderen in de klas.

bewegend leren, dynamische schooldag, energizers, beweegtussendoortjes

Uitgever(s): KVLO,

Download(s)

Koedijker - Bewegend leren: stand van zaken vanuit de wetenschap - KVLO

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Johan Koedijker
Hilde Krajenbrink

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.