Visie & Beleidsplein
Brede bekwaamheidsontwikkeling en de daltonvisie
Braak, J. van den (2023, september). Brede bekwaamheidsontwikkeling en de daltonvisie. LO Magazine 111 (pp. 28 - 31)
Het Maurick College in Vught is een daltonschool waarin de kernwaarden zelfstandigheid, samenwerken en verantwoordelijkheid centraal staat. Het vak lichamelijke opvoeding heeft als doel leerlingen voor te bereiden op een deelname aan de ons omringende bewegingscultuur. Leerlingen worden tijdens hun schoolloopbaan gestimuleerd beter te leren bewegen en meervoudig bekwaam te worden om een leven lang met plezier te kunnen blijven bewegen (KVLO, z.d.). In dit artikel licht ik toe hoe ik als docent lichamelijke opvoeding, samen met mijn collega-docenten, de daltonvisie in het schooljaar 2022-2023 nog meer centraal gezet heb. De centrale vraag hierbij was: op welke manier kunnen leerlingen zich meervoudig bekwaam ontwikkelen binnen hun eigen mogelijkheden en wordt het talent van het individu maximaal benut?
formatief handelen, Sportfolio App, dalton, meervoudige bekwaam
Uitgever(s): KVLO,
Download(s)
Braak - Brede bekwaamheidsontwikkeling en de daltonvisie - KVLO
Download PDFAuteur(s)
Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.
Jorn van den BraakTags van dit artikel
Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.