Visie & Beleidsplein

Uw beeld van korfbal

aanleiding, conclusies en aanbevelingen

Linden, E. van der (2010). Uw beeld van korfbal: aanleiding, conclusies en aanbevelingen. Leeuwarden: NHL Hogeschool.

Dit document betreft de aanleiding, conclusies en aanbevelingen van het rapport 'Uw beeld van korfbal'. Het totale onderzoeksrapport bevat ruim 80 pagina's In het onderzoek staat een drietal doelstellingen centraal. Op de eerste plaats het vaststellen van de identiteit van de korfbalsport en de mate van herkenning van de vier waarden 'veelzijdig, toegankelijk, sociaal, tweede huis' van de sport zoals deze door de Korfbalbond in haar 'brand key' geformuleerd zijn. Daarnaast het vaststellen van de mate van trots in de totale populatie en vaststellen in hoeverre de mate van trots verschilt tussen bepaalde groepen binnen de totale populatie. Op de derde plaats het creëren van aanknopingspunten om gerichter naar deze groepen te kunnen communiceren om zo de 'trots' van deze groep te kunnen bevorderen. Het KNKV wil de in de 'brand key' veronderstelde identiteit graag toetsen. Deze identiteit is gebaseerd op een onderzoek onder circa 20 personen, gehouden in het najaar van 2009 door het KNKV. Dit onderzoek is hierop aanvullend en onderbouwend. De resultaten van dit onderzoek worden gebruikt door het KNKV om een nieuwe positionering te onderbouwen. Dit onderzoek is dus onderdeel van een bredere doelstelling van het KNKV: de korfbalsport naar een hoger niveau tillen.

Uitgever(s): NHL Hogeschool,

Download(s)

Uw beeld van korfbal : aanleiding, conclusies en aanbevelingen

Download PDF

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Erwin van der Linden

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

imago
korfbal
marketing