Visie & Beleidsplein

Social media en projectcommunicatie

communicatie dossier

Hasselt, J.J. van (2011). Social media en projectcommunicatie: communicatie dossier. Alphen aan de Rijn: Kluwer.

In razend tempo veroveren social media een plek in het communicatielandschap. Het is niet langer meer het domein van computernerds, maar een nieuwe manier om verbindingen te maken met personen of groepen binnen en buiten organisaties. Met een nieuwe dynamiek: de basis is weliswaar informatie-uitwisseling via de formele projectmedia, maar de betekenisgeving vindt plaats in discussies in social media of daaromheen. Het bepalen van de discussie of het sturen ervan vanuit het project is een illusie. Wat betekent deze ontwikkeling voor projectcommunicatie en de manier waarop de projectorganisatie contacten met de omgeving onderhoudt? En hoe te komen tot een strategisch doordachte en onderbouwde inzet van social media bij de communicatie van projecten? Op al deze vragen wordt in dit Communicatie dossier het antwoord gegeven. Met praktijkcases, voorbeelden en een checklist, gebaseerd op het in dit dossier gepresenteerde model.

Uitgever(s): Kluwer,

Auteur(s)

Klik op de auteur meer artikelen te zoeken van deze auteur.

Jan Jelle van Hasselt

Tags van dit artikel

Klik op de tag meer artikelen te zoeken met deze tag.

communicatie
social media