| 2025 |
|
Factsheet Beweeggames Uitgever(s):
Kenniscentrum Sport & Bewegen |
| 2025 |
|
State-of-the-art of exergames Uitgever(s):
Wageningen University & Research (WUR) |
| 2025 |
|
Gaming-evenementensector Uitgever(s):
Mulier Instituut |
| 2025 |
|
Gamen in Nederland 2024 Uitgever(s):
Mulier Instituut |
| 2024 |
|
Prestatiebevorderende middelen in esports Uitgever(s):
Mulier Instituut |
| 2023 |
|
Factsheet Esports in Nederland Uitgever(s):
Kenniscentrum Sport & Bewegen, Loadout |
| 2022 |
|
Gezondheid en welzijn van jongeren in Nederland Uitgever(s):
Universiteit Utrecht |
| 2021 |
|
Onderzoek esports - Gemeente Rotterdam Uitgever(s):
Gemeente Rotterdam |
| 2021 |
|
Level up! Uitgever(s):
Arko Sports Media |
| 2020 |
|
Esports: een introductie voor beleid, onderzoek en praktijk Uitgever(s):
Kenniscentrum Sport & Bewegen |
| 2019 |
|
Brain in motion Uitgever(s):
Donders Institute |
| 2019 |
|
E-sport en gaming in Nederland Uitgever(s):
Arko Sports Media |
| 2019 |
|
Gamen & esport in Nederland Uitgever(s):
Mulier Instituut |
| 2019 |
|
Factsheet exergaming voor mensen met dementie: beweeg je mee? Uitgever(s):
Amsterdam UMC |
| 2018 |
|
De sociale aspecten van online multiplayer gamen en de ontwikkeling van esport Uitgever(s):
Universiteit Utrecht |
| 2017 |
|
eSports report Uitgever(s):
Nielsen |
| 2016 |
|
Beweeggames bieden nieuwe mogelijkheden voor het onderwijs Uitgever(s):
Arko Sports Media |
| 2016 |
|
Urban gaming Uitgever(s):
Wiljan van Wilgenburg |
| 2015 |
|
De tijd is rijp voor bewegen en muziek! Uitgever(s):
KVLO |
| 2015 |
|
Active video games Uitgever(s):
Vrije Universiteit Amsterdam |
| 2015 |
|
Nieuwe richtlijn computerwerk Uitgever(s):
|
| 2014 |
|
De eredivisie als fantasy sport Uitgever(s):
Vrije Universiteit Amsterdam |
| 2014 |
|
Apps to promote physical activity among adults Uitgever(s):
Middelweerd et al. |
| 2014 |
|
Onderzoeker Monique Simons over beweeggames Uitgever(s):
Kenniscentrum Suiker en Voeding |
| 2014 |
|
Drempels voor digitalisering Uitgever(s):
...daM uitgeverij |
| 2014 |
|
Van tikken naar taggen Uitgever(s):
...daM uitgeverij |
| 2014 |
|
Just a fad? Uitgever(s):
Lister et al |
| 2014 |
|
Let's play Uitgever(s):
TNO, VitaValley |
| 2014 |
|
Destigmatization of eSports through entrepreneurial action Uitgever(s):
Vrije Universiteit Amsterdam |
| 2014 |
|
Gymleraar let op: de ‘digitale’ gymles komt eraan! Uitgever(s):
KVLO |
| 2014 |
|
Beweeggames Uitgever(s):
Gelderlander |
| 2013 |
|
Video games as a spectator sport Uitgever(s):
Universiteit Utrecht |
| 2013 |
|
Exergaming for balance training of elderly Uitgever(s):
van Diest et al |
| 2013 |
|
Active video games and health indicators in children and youth Uitgever(s):
LeBlanc et al. |
| 2012 |
|
Gamend gymmen Uitgever(s):
Innovatie Platform Onderwijs Nederland (IPON) |
| 2012 |
|
Exergaming and older adult cognition Uitgever(s):
American College of Preventive Medicine and the Association for Prevention Teaching and Research |
| 2012 |
|
Role of video games in improving health-related outcomes Uitgever(s):
Elsevier Inc. |
| 2012 |
|
Prevalence and correlates of exergaming in youth Uitgever(s):
American Academy of Pediatrics |
| 2012 |
|
Active gaming in Dutch adolescents Uitgever(s):
Simons et al. |
| 2012 |
|
Dutch children and parents' views on active and non-active video gaming Uitgever(s):
|
| 2012 |
|
Een (st)app dichterbij een sportende stad Uitgever(s):
Hogeschool Rotterdam, Rotterdam Sportsupport |
| 2012 |
|
Evaluatie interventie beweeggames Uitgever(s):
TNO Behavioural and Societal Sciences |
| 2011 |
|
Play on Uitgever(s):
Stichting Toekomstbeeld der Techniek (STT) |
| 2011 |
|
Van spelen tot serious gaming Uitgever(s):
Uitgeverij Acco |
| 2011 |
|
Leefstijl, arbeid en gezondheid Uitgever(s):
Hogeschool Utrecht |
| 2011 |
|
The power of play Uitgever(s):
American Heart Association |
| 2011 |
|
Energy cost of exergaming Uitgever(s):
American Medical Association |
| 2011 |
|
Activity-promoting gaming systems in exercise and rehabilitation Uitgever(s):
Department of Veterans Affairs |
| 2011 |
|
Een iPad in de gymles Uitgever(s):
KVLO |
| 2011 |
|
Beweeggames in het onderwijs Uitgever(s):
KVLO |
| 2011 |
|
Onderzoek naar beweeggames moet naar een hoger level Uitgever(s):
KVLO |
| 2011 |
|
Beweeggames voor gezondheidswinst Uitgever(s):
KVLO |
| 2010 |
|
Bewegen met computer games Uitgever(s):
TNO Preventie en Zorg |
| 2009 |
|
It's all in the game! Uitgever(s):
Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB) |
| 2009 |
|
Beweegstimulering door middel van een innovatieve buitenspeelhulp, de Swinxs Uitgever(s):
TNO Preventie en Zorg |
| 2009 |
|
Feasibility, design and conduct of a pragmatic randomized controlled trial to reduce overweight and obesity in children Uitgever(s):
Maddison et al; |
| 2009 |
|
Computer-tailored physical activity behavior change interventions targeting adults Uitgever(s):
Neville et al. |
| 2008 |
|
Couch potatoes to jumping beans Uitgever(s):
Ni Mhurchu et al. |
| 2008 |
|
Cross-cultural, age and gender validation of a computerised questionnaire measuring personal, social and environmental associations with children's physical activity Uitgever(s):
Ommundsen et al. |
| 2007 |
|
Leisure time physical activity, screen time, social background, and environmental variables in adolescents Uitgever(s):
Human Kinetics, inc. |
| 2007 |
|
Bewegen met computergames Uitgever(s):
TNO Preventie en Zorg |
| 2007 |
|
Verbinding maken Uitgever(s):
SCP : Sociaal en Cultureel Planbureau |
| 2006 |
|
Effect of a virtual reality-enhanced exercise protocol after coronary artery bypass grafting Uitgever(s):
|
| 2005 |
|
Discovering statistics using SPSS Uitgever(s):
SAGE publications |
| 2000 |
|
Statistisch onderzoek met SPSS for Windows Uitgever(s):
Uitgeverij Lemma bv |
| z.j. |
|
The role of active gaming in physical activity in Dutch adolescents Uitgever(s):
TNO |